آموزش صدای اول کلمات به دانش آموزان با آسیب شنوایی پایه اول ابتدایی به کمک روش بصری محور همراه با بازی |
کد مقاله : 1152-2TSSNCONF |
نویسندگان |
مریم نیازی *1، پیمان نظری2 1سازمان آموزش و پرورش استثنائی 2آموزش وپرورش |
چکیده مقاله |
با توجه به نتیجه ی نظرسنجی سازمان استثنایی کشور مبنی بر طراحی شیوه ی تدریس خلاقانه برای موضوعات چالش برانگیز در تدریس به کودکان با آسیب شنوایی این مقاله را آماده کردیم. هدف از این مقاله طراحی و تدوین شیوه ای خلاقانه و بصری محور برای آموزش صدای اول به کودکان با آسیب شنوایی پایه اول ابتدایی بود. در این مقاله با تکیه بر حس بینایی دانش آموزان با آسیب شنوایی ، آموزش برای آنها ساده و روان شد و جامعه ی آماری مدارس استثنایی استان کرمانشاه بود. در این مقاله سعی کردیم مراحل کار را به کمک تصاویر بصورت شفاف انتقال دهیم.یافته ها نشان داد که جامعه ی آماری میزان درک و دریافت صدای اول ، با این الگوی تدریس عینی بیشتر شد و نتایج مطلوبی در زمینه آموزش این موضوع در دانش آموزان حاصل شد. در این شیوه ی تدریس جامعه ی آماری عملکرد بهتری داشته و این شیوه به آموزگاران سایر مدارس پیشنهاد شد. |
کلیدواژه ها |
طراحی الگوی تدریس ، صدای اول ، پایه اول ابتدایی ، دانش آموز با آسیب شنوایی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |